شورش علیه جهل

شورش علیه جهل

در دنیایی که با قطره چکان حقیقت را بر مردم عرضه می کنند ، باید قیام کرد....
شورش علیه جهل

شورش علیه جهل

در دنیایی که با قطره چکان حقیقت را بر مردم عرضه می کنند ، باید قیام کرد....

یهودیت دین نیست !

حقیقت(2) :


حقیقتی دیگر که شاید نشنیده اید این است که یهودیت ابدا دین نیست و این اشتباهی بزرگ است که در ردیف ادیان ابراهیمی قرار گیرد.

یهود به مردم قوم یهودا گفته می شود که یکی از اسباط 12 گانه بنی اسرائیل محسوب میشد. یهودا نام یکی از برادران یوسف نبی(ع) است ، دینی که موسی(ع) پس از یوسف(ع) به مردم بنی اسرائیل عرضه داشت ، یهودیت نبود ، چرا که اساسا موسی(ع) از سبط یهودا نبود ، بلکه از لاویان بشمار می رفت. موسی(ع) پیامبر تمامی بنی اسرائیل بود و یهودیان نیز به ظاهر از وی پیروی می کردند اما اولین کسانی که از آیین وی منحرف شدند ، همان یهودیان بودند.

پس اینکه دین و آیین موسی کلیم الله را به یهودیت تخفیف دهیم ، جفای بزرگی ست به پیامبری الوالعزم مانند موسی(ع).

پیروان موسی(ع) کلیمی نام دارند که امروزه تعداد بسیاری شان در کنار مسلمانان شیعه زندگی می کنند. و علت این هم که اسرائیل آن ها را قبول ندارد و نمی پذیرد این است که آنان از نژاد یهودیان نیستند.

برخی می پرسند پس چرا در قرآن یهود دین الهی ست. در پاسخ باید گفت که چه کسی گفته در قرآن یهودیت دین است؟ اینکه در کنار نصارا نامش ذکر می شود و خداوند مسلمانان را نهی میکند که از با آنان مراوده و دوستی نداشته باشند ، دلیل بر این نیست که یهودیت دین باشد؟ در ثانی اگر آنان اگر پیروان موسی(ع) بودند که خداوند در اکثر آیات قرآن آنطور یهودیان را مورد سرزنش و انتقاد قرار نمی داد. اگر بخشی از پیروان موسی اند و در قرآن نماینده پیروان موسی(ع) معرفی شده اند، باز هم این دلیل مخالفان بی مورد است، چرا که مانند این است که بگوییم شیعه نماینده تمام مسلمانان است ، در حالی که بخش کوچکی از مسلمانان را تشکیل می دهد . یهود هم بخشی از پیروان موسی(ع) اند که منحرف شده اند و به هیچ وجه تمامیت پیروان موسی را تشکیل نمی دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد